Как да организираме касовата зона и изхода на нашия магазин
Често собствениците на магазини влагат много време и средства, за да направят търговските си обекти привлекателни и приветливи, и за да представят продуктите си по най-добрия начин. Това е изключително важно и определено може да стимулира клиентите да пазаруват повече. Но какво става с касовата зона и изхода на магазина? Те са също толкова важни, защото именно тук клиентите ще трябва да платят за стоките си.
Ако искате да имате постоянни клиенти, трябва да се погрижите те да преминат през касовата зона и изхода с удоволствие. Може да се наложи да направите някои корекции в касовата зона, за да се уверите, че клиентите ще се връщат отново. Прочетете повече, за да научите как да реализирате тези важни промени.
Лесен достъп до касовата зона
Това е изключително важно. Ако клиентите не могат лесно да открият къде е касовата зона, те може да се откажат от пазаруването, да оставят избраните продукти и да напуснат магазина. Показването на посоката към касовата зона е лесно и ефективно! Препоръчваме използването на знаци, поставени на пода или високо, които ясно насочват клиентите към касата и изхода на магазина.
След като стигнат до касовата зона, клиентите трябва да знаят къде да застанат, за да се наредят на опашката. Ясно обозначете местата, където трябва да се редят хората, за да се осигури лесно и удобно преминаване. Можете да създадете пътека, оградена с рекламни рафтове, на които клиентите да разгледат новите продукти, специалните оферти и отстъпки.
След като стигнат до касовата зона, клиентите трябва да знаят къде да застанат, за да се наредят на опашката. Ясно обозначете местата, където трябва да се редят хората, за да се осигури лесно и удобно преминаване. Можете да създадете пътека, оградена с рекламни рафтове, на които клиентите да разгледат новите продукти, специалните оферти и отстъпки.
Оферти в магазина
Инвестирайте в обучението на персонала си, така че той да е запознат с всички текущи оферти и отстъпки. Следете електронната информационна система (ако използвате такава), за да сте сигурни, че тя съдържа актуална информация. Вашите служители трябва да могат да информират клиентите за валидните оферти, като „купи едно, получи второ на половин цена” или „три за две”.
Търговците са установили, че клиентите често правят непредвидени покупки, когато им бъде представена офертата директно. Клиентите може да се върнат, за да купят допълнителни стоки, дори ако това води до повече разходи, особено ако продуктът е близо до касовата зона и е с отстъпка. Освен това, удовлетворените клиенти често споделят информацията с приятели и познати, които могат да станат Ваши бъдещи клиенти.
Търговците са установили, че клиентите често правят непредвидени покупки, когато им бъде представена офертата директно. Клиентите може да се върнат, за да купят допълнителни стоки, дори ако това води до повече разходи, особено ако продуктът е близо до касовата зона и е с отстъпка. Освен това, удовлетворените клиенти често споделят информацията с приятели и познати, които могат да станат Ваши бъдещи клиенти.
Не прекалявайте
Не бъдете натрапчиви, когато клиентите са на касата. Повечето хора не искат да чуват за допълнителни артикули, които не са планирали да купуват. Въпреки това, можете дискретно да предложите артикули, които допълват вече избраните. Например, ако клиентът е закупил част от набор от артикули, просто напомнете за останалата част от комплекта. Често клиентът може да пропусне нещо и ще бъде благодарен, че сте му обърнали внимание.
Начин на плащане
Все по-малко хора носят пари в брой. Ако Вашият магазин не предлага разнообразие от методи за плащане, оборотът Ви може да бъде значително по-малък. Уверете се, че предлагате бързи и лесни начини за плащане, включително устройства за безналични и мобилни плащания. Вече може да се плаща дори със смарт часовник. Стремете се да внедрите колкото се може повече опции за плащане.
Използвайте максимално Вашата касова зона
Касовата зона е идеалното място да насърчите клиентите да добавят още нещо в кошницата преди да платят. Помислете внимателно какви стоки излагате близо до касата и използвайте максимално възможностите на тази зона.
Дребните и евтини стоки, които се продават добре на касите, са идеални. Те трябва да са малки, лесно достъпни и привлекателни за клиентите. Разположете продукти, които клиентите използват ежедневно или които са трудно устоими. Външният вид на стоките също трябва да привлича вниманието.
Дребните и евтини стоки, които се продават добре на касите, са идеални. Те трябва да са малки, лесно достъпни и привлекателни за клиентите. Разположете продукти, които клиентите използват ежедневно или които са трудно устоими. Външният вид на стоките също трябва да привлича вниманието.
Обстановка и клиенти
Погледнете обстановката през очите на клиента. Опитайте се да се поставите на тяхно място, докато чакат на опашката. Само така ще можете обективно да оцените какво трябва да се промени, за да подобрите впечатлението на клиентите от Вашия магазин. Ако имате нужда от настолни рекламни поставки или дисплеи за касата, разгледайте продуктите на VKF Renzel. Тук предлагаме всичко необходимо на едно място, в един удобен и привлекателен уебсайт.