Визуален мърчандайзинг – определение и примери
Терминът визуален мърчандайзинг се отнася до чисто визуалния аспект на насърчаването на продажбите. Концепцията се използва на места, където клиентите влизат в контакт с продукти и услуги, например магазини, търговски панаири или специални събития.Научете повече »
Място на продажба (POS) и място на покупка (POP)
Точката на продажба е мястото, където се извършва и завършва продажбата. От гледна точка на клиента, това се нарича също точка на покупка.Класическата точка на продажба е търговска зала или магазин, където клиентът има пряк контакт със стоката. Това от своя страна се отнася за всички видове презентационни и търговски площи.
Конфигурирайте Вашата витрина и продуктово представяне онлайн
EasyCubes са популярен артикул за дизайн на витрини, представяне на бранд и на нови продукти. С помощта на нашия конфигуратор, можете лесно да планирате желаната концепция онлайн!Визуална комуникация в магазина
Визуалният мърчандайзинг често се разглежда като продължение на маркетинга. Обикновено се използва за пренасяне на концепциите за корпоративна идентичност и корпоративен дизайн в магазина или шоурума. По този начин всички филиали на една компания са проектирани според една и съща концепция по отношение на техния дизайн.Полученият цялостен облик на компанията или определена продуктова линия служи като визуална комуникация към клиента. Индивидуалните дизайнерски елементи включват например фасадата на магазина, витрината, входната зона, осветлението и концепцията за оформление и представяне на стоките.
Целта на визуалния мърчандайзинг е оптималното представяне на продукти или услуги. Той трябва да привлече вниманието и интереса на Вашата целева група и да насърчи покупките. Визуалният мърчандайзинг помага да постигнете корпоративни цели като придобиване на нови клиенти или насърчаване на продажбите.
Това е маркетингов инструмент за комуникационна политика. Този инструмент играе роля не само в маркетинговия микс на класическия моден ритейл, той играе основна роля в представянето на продуктите и дизайна на витрините като част от всяка търговска политика.
Визуален мърчандайзинг в различни области
На търговски панаир трябва да можете да привлечете клиенти към щанда си отдалеч. За тази цел компанията трябва да бъде бързо разпознаваема и да привлича нови потенциални клиенти на щанда. Тук на преден план излиза привлекателната и качествена концепция за презентация.Визуалният мърчандайзинг Ви позволява да се откроите от другите изложители и да поставите Вашата компания в светлината на прожекторите. При проектирането на изложбен щанд, ние използваме ферми, LED стени, банери и изложбени мебели, наред с други неща.
Дизайнът на витрината също трябва да предизвиква интереса на минувачите. Една привлекателна концепция и подредба са способни да подканят хората да посетят магазина. Често се използват манекени, които са идеални за показване на дрехи. Тези фигури могат да бъдат декорирани и стилизирани.
Визуалният мърчандайзер отговаря също за декорирането и осветлението на витрината. На фокус могат да бъдат поставени специални продукти или сезонни стоки. Цифровите екрани на витрините играят все по-важна роля.
В търговската зала представянето на продуктите и оборудването на магазина може да повлияе на поведението на клиентите, като например увеличи времето на престой и т. нар. импулсни покупки. В зависимост от дизайна на магазина и индустрията се използват различни средства или прояви за насърчаване на продажбите.
Визуалният мърчандайзинг в точката на продажба е визуално обръщане към клиента. Тук се използват различни POS маркетингови материали за съзнателно насочване на вниманието на клиента. Приятната атмосфера на пазаруване укрепва лоялността на клиентите и е важен фактор за привличане на нови клиенти.
Мърчандайзер - Обучение и длъжностна характеристика
Професията на визуален маркетинг дизайнер е известна още като мърчандайзер или декоратор. Занимава се с концепцията и дизайна на витрини, продуктова презентация и последващия контрол. Целта е да се хареса на клиентите и целевите групи и да се повлияе на тяхното покупателно поведение или настроение. Визуалните мърчандайзери работят по представянето на търговски панаири, търговски зали и шоруми.Как се става мърчандайзер?
Обучението за визуален маркетинг дизайнер отнема общо 3 години. Това е двойна програма за професионално обучение.Какво прави визуалния мърчандайзер?
Мърчандайзерите работят по насърчаване на продажбите. Тяхната сфера на работа включва представяне на стоки, продукти и услуги, както и реклама, събития, връзки с обществеността и промоция.Те украсяват витрини и магазини и планират събития или разпродажби, за да привлекат интереса на потенциални клиенти. Следват съвременните тенденции, когато разработват своите дизайнерски концепции и разбират как да използват светлина, форми, цветове и други дизайнерски елементи за постигане на страхотен ефект.
Те също така осигуряват материали и помощни средства за презентация. Изчисленията на разходите и офертите и контрола на ефективността също са част от работата им.
Обучение за визуален маркетинг дизайнер
Развийте креативността си!
Изисквания- Умения за ръчна изработка (напр. при изработка на декоративни части)
- Умения за рисуване и визуално въображение (напр. при подготовката на чернови в мащаб)
- Креативност и чувство за естетика (напр. разработване и прилагане на идеи за дизайн на магазини и шоуруми)
- Занаяти/технологии (напр. при изработка на декоративни елементи)
- Изкуство (напр. използване на цветове и форми като инструменти за проектиране)
- Математика (напр. за изчисляване на необходимите материали)
Визуален мърчандайзинг и VKF Renzel
VKF Renzel доставя различни POS материали за успешно прилагане на визуален мърчандайзинг в точката на продажба. Ние сме Вашия надежден партньор за дизайн на място за продажба, място за покупка или витрина. Можем да предложим и богат асортимент в областта на търговските панаири и събития.Като производител ние предлагаме и възможност за производство на продукти, специално пригодени за Вашата компания. Открийте правилните продукти за желаната концепция за визуален мърчандайзинг сега.
35 години
опит и компетентност в целия спектър от насърчаване на продажбите
26 страни
производствени обекти и филиали, от САЩ до Китай
885 служители
имаме консултанти в страната и чужбина
> 25.000 продукта
пълният спектър от насърчаване на продажбите